Skargi i wnioski

Wnioski o zapewnienie dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami

 

Wniosek na brak dostępności, o zapewnienie dostępności oraz skarga na brak zapewnienia dostępności

Zgodnie z Rozdziałem 4 Ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, we wrześniu 2021 roku w życie wchodzą kolejne obowiązki oraz prawa związane z dostępnością.

Klient w zakresie dostępności urzędu może:

Poinformować o braku dostępności

Złożyć wniosek o zapenienie dostępności

Złożyć.wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej

4 Złożyć skargę na brak zapewnienia dostępności

Kto może złożyć wniosek

Zgłoszenie, o którym mowa w pkt 1, ma charakter wyłącznie informacyjny i może być złożone przez każdego klienta urzędu

Wniosek, o którym mowa w pkt 2, może złożyć osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy. Po wykazaniu interesu faktycznego, tj. wskazaniu realnej potrzeby skorzystania z usług, osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.

Wniosek zawiera:

  1. dane kontaktowe wnioskodawcy;
  2. wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym;
  3. wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą;
  4. wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.

Termin realizacji

Zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku następuje bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku.

Jeżeli zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku, nie jest możliwe w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku, to urzad niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.

W przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności w zakresie określonym we wniosku lub jest znacznie utrudnione, urząd jest obowiązany zaproponować rozwiązanie alternatywne oraz dołączyć uzasadnienie.

Złożenie wniosku

Wniosek można:

  1. przesłać na adres:

         Komenda Paowiatowa Policji w Ropczycach

         39-100 Ropczyce

         ul. Piłsudksiego 22

  1. złożyć osobiście w:

         Komendzie Powiatowej Policji w Ropczycach

         39-100 Ropczyce

         ul. Piłsudksiego 22

3 przesłać pocztą elektroniczną na adres emaill:

       ropczyce@rz.policja.gov.pl

.

Tryb odwoławczy

W przypadku gdy Komenda Powiatowa Policji w Ropczycach nie zapewnił wnioskodawcy dostępności:

  1. w sposób i w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku (podstawowe załatwienie sprawy), albo
  2. w terminie 2 miesiące od dnia złożenia wniosku (w terminie wydłużonym), albo
  3. z powodów określonych w zawiadomieniu o braku możliwości zapewnienia dostępności

– wnioskodawca ma prawo do złożenia skargi na brak dostępności do Prezesa Zarządu PFRON.

Wnioskodawcy przysługuje prawo do wniesienia skargi w terminie 30 dni od dnia, w którym upłynął odpowiednio termin, o którym mowa w pkt 1 lub 2, albo od dnia otrzymania zawiadomienia, o którym mowa w pkt 3.

Wniosek z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej (dalej „żądanie”)

Kto może wystąpić z żądaniem

Każda osoba w zakresie dostępności cyfrowej stron internetowych  Komendy Powiatowej Policji w Ropczycach może:

  1. poinformować o braku dostępności;
  2. złożyć żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej;
  3. złożyć skargę na brak zapewnienia dostępności.

Żądanie zawiera:

  1. dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem;
  2. wskazanie strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej , które mają być dostępne cyfrowo;
  3. wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem;
  4. wskazanie alternatywnego sposobu dostępu, jeżeli dotyczy.

Termin realizacji

Zapewnienie dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej  następuje bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem.

Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej  nie może nastąpić w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem, to urzad niezwłocznie powiadamia osobę występującą z żądaniem o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności cyfrowej, jednak nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.

W przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności cyfrowej zgodnie z żądaniem, urząd powiadamia osobę występującą z żądaniem o jej przyczynach i wskazuje alternatywny sposób dostępu do tego elementu wraz z uzasadnieniem.

Złożenie żądania

Żądanie można:

  1. przesłać na adres:

         Komenda Paowiatowa Policji w Ropczycach

         39-100 Ropczyce

         ul. Piłsudksiego 22

  1. złożyć osobiście w:

         Komendzie Powiatowej Policji w Ropczycach

         39-100 Ropczyce

         ul. Piłsudksiego 22

      3.  przesłać pocztą elektroniczną na adres emaill:

       ropczyce@rz.policja.gov.pl

 

W przypadku pytań w powyzszym zakresie, nalezy kontaktowac się z Koordynatorami ds. dostępnosci Komedny Powiatowej Policji w Ropczycach:

  1. koordynator do spraw dostępności informacyjno – komunikacyjnej – mł. asp. Wojciech Tobiasz - oficer prasowy Komendy Powiatowej Policji w Ropczycach –  nr tel. 47 82 24 316,

  2. koordynator do spraw dostępności cyfrowej – Marcin Mierzwa - inspektor Zespołu Łączności i Informatyki Komendy Powiatowej Policji w Ropczycach – nr tel. 47 82 24 391,

  3. koordynator do spraw dostępności architektonicznej – Bogdan Kopala - Inspektor Zespołu Administracyjno - Gospodarczego Komendy Powiatowej Policji w Ropczycach – nr tel.  47 82 24 384.

 

Metryczka

Data publikacji 22.03.2022
Data modyfikacji 22.03.2022
Podmiot udostępniający informację:
Komenda Powiatowa Policji w Ropczycach
Osoba udostępniająca informację:
Wojciech Tobiasz
Osoba modyfikująca informację:
Wojciech Tobiasz
do góry